26. januar 2009

Styresystemet din netbook har savnet???

- Når skidtet ikke virker som man gerne vil, så er der kun en ting at gøre, og det er at tage tingene i egne hænder.

Det er netop det Tariq Krim har gjort. For han var, som mange andre, ikke tilfreds med styresystemet på sin netbook, og begyndte derfor at udvikle sit eget. Systemet har fået navnet Jolicloud og er en modificeret udgave af Linux.

Jolicloud vil blive optimeret til mini-maskiner med mindre CPU’er og mindre RAM og lover en hurtig opstartstid. Desuden er det mere ikonbaseret end øvrige styresystemer, hvilket passer godt til de små netbooks. Om Jolicloud er løsningen på vores netbook-frustrationer ved vi i løbet af 2009, hvor styresystemet bliver frigivet. Du kan holde øje med systemets udvikling på www.jolicloud.com.

Du kan se et billede af styresystemet i brug på siden Engadget.com

Jeg vil glæde mig til systemet udkommer, da jeg er en stor fan af linux og deres ellers lette brugerflade, men fortsat sidder jeg med XP på mine små maskiner - fordi det ved jeg hvordan virker! Dog virker Jolicloud lovende, og når det udkommer skal det prøves af.


Jannick R. Chr. - http://snapshots.mono.net

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP