PhotoCare mobiliserer...
Sejlende er sat, alt skal være perfekt!
Det er gået op for PhotoCare, at det ikke nytter med sløseri mellem rangene... Der skal lidt disciplinering, motivering og handlekraft til.
Og hvad er det så vi snakker om? Digital Fotofremkaldelse!
Til PhotoCare's store fortrydelse, scorer de ikke just priser for deres fremkaldelser i øjeblikket. Kvaliteten variere fra butik til butik og selvom nogle butikker er blandt de "brådne kar", har man altså formået at finde dem hver gang der er foretaget foto-test til f.eks. Go'morgen Danmark på TV2. Ikke just god reklame, må man sige.
Mobiliseringen består i, at få en hvis ensartethed af kvalitet blandt de forskellige butikker. Kvaliteten på digitale billeder skal være blandt de top bedste i landet, så kvaliteten matcher det image de har opbygget gennem årene, fra de forgange tider - da kvaliteten på filmfremkaldelse var noget PhotoCare var bedst kendt for.
Kvalitet, frem for kvantitet - er noget af det som PhotoCare skal have banket op, et problem de er ops på at få løst... så meget så, at man nu gennemtester hver butiks lab og fremkaldelser, for på den måde at finde frem til problemområderne og at få løst dem.
Ligemeget hvor du får fremkaldt dine billeder, er det altid en god ide at lave sammenligninger. Får du f.eks. fremkaldt dine minder gennem PhotoCare Vejle, så prøv f.eks en PhotoCare i den anden ende af landet til sammenligning (ca. 3-4 billeder)... Du vil hurtigt kunne se om dine billeder er "gode nok" (meget subjektivt, og efter smag) og hvis ikke, så snak med din fotohandler om det... og hvis ikke det er noget som kan løses, så ved du hvor du skal/ikke skal fremkalde næste gang.
Så skal det siges, at dette problem eller tip ikke kun gælder for PhotoCare, det vedrører alle fotoforretninger og centrallaboratorier, du skal prøve dig frem og finde den forretning der leverer det bedste resultat - glem alt om pris, den skal du ikke lade dig friste eller skræmme af, det er trods alt dine bedste minder det gælder.
Slutteligt, kan jeg kun sige, at vi med stor succes, har opfordret utallige kunder til at afprøve vores fremkaldelse mod deres vante afleveringssted... og når jeg siger succes, så mener jeg at vi har fået flere kunder i forretningen på baggrund af dette - og det er vi stolte af.
Selv-promovering, er noget vi som folkefærd ser skævt på, men man må godt en lille smule, når man kan se der er noget om det.
Og hvor er det så jeg arbejder? det siger jeg ikke her, men det er i en PhotoCare butik :)
Jannick - http://snapshots.mono.net