27. januar 2009

D-link's nye 7 tommers USB skærm...

- D-link har lavet en lille LCD skærm, der får strøm og data via USB stikket.

Skærmen hedder SideStage og er lavet til alle dem der godt lige kunne bruge en ekstra skærm, f.eks. hvis du lige står og mangler et lidt større skrivebord til forskellige små app's (MSN, chat osv.).

Men hvad har de selv at sige?
"Denne seneste tilføjelse til vores familie af digitale løsninger, er designet til at levere produktivitet for PC brugere, ved at give en nem og god måde at se og bruge mindre applikationer på," siger Steve Joe, president og direktør for D-Link Systemt Inc. "SideStage løser problemet omkring behovet for lidt mere skrivebordsplads på computeren, og giver nem adgang til flittigt brugte applikationer som ellers er gemt bag større vinduer på skrivebordet".

Ved at forbinde denne 7 tommers skærm til computeren via USB stikket, kan man flytte indhold frem og tilbage mellem de to skærme. Fordelen ved det er, at den får både informationer og strøm fra USB forbindelsen, så du slipper for ekstra kabel. Bare i med USB stikket og vupti, du har to skærme.

D-link lover, at den ikke æder hele strøm-budgettet, men oplyser ikke hvor meget ekstra strøm din computer kommer til at bruge. Men det er nok begrænset, hvad den lille 17.8 X 11.7 cm skærm kan gøre ved din el-regning. SideStage sendes på markedet i løbet af 2009.

----------------------------------------------

Dagens dom: Som lidt af en gadget freak, og ja det er en gadget, er denne skærm noget jeg godt kunne finde på at anskaffe mig... ikke af nogen bestemt grund... men bare for at ha' en! Men når man så tager "gadget-behovet" til side, hvor anvendelig er så denne lille nye skærm? Jeg mener, det er jo kun 7".

Men skriv da endeligt en kommentar, hvis du mener den er super smart. Men glem ej at beskrive lige netop det du kan bruge dette lille "vidunder" til og hvordan den egentlig kan hjælpe dig - bortset fra at den hjælper dig af med penge du sikkert kunne ha brugt anderledes.

Havde det nu været en lille 10" i stedet for en 7" skærm, havde jeg kunne se et behov for den, i hvert fald for os der har investeret i en MiniPC eller NetBook - ja hvis den så også havde haft mulighed for VGA i stedet for USB stik, da ville jeg straks ha' købt det lille dyr. Dog også sammen med et tastatur og trådløs mus, så jeg kunne forbinde min lille EeePC (NetBook) til dette når jeg var hjemme og stadig skulle arbejde på den. For den lille EeePC er jo smart at have med "on the go", men hjemme ville jeg nok foretrække en lidt større skærm og andet tastatur at arbejde med.

Men, det er jo bare alt sammen min mening :)


Jannick R. Chr. - http://snapshots.mono.net

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP