8. oktober 2008

iPod & iPhone - hvad er der nu galt med det?


- åbenbart nok, ifølge et EU direktiv...

Henrik Rasmussen fra MediaMac, har skrevet en lille artikel, som har givet lidt undren her hos mig... Artiklen bringer jeg også her, men klik her hvis du vil læse den fra dens originale sted.

--- Artikel af Henrik Rasmussen ---
Ifølge et EU batteridirektiv kan Apple blive tvunget til at ændre design på iPhone og iPods. Årsagen skyldes, at nye miljøregler skal tvinge producenter til, at gøre nemt at skifte batteri i alle typer af elektroniske enheder, så disse ikke havner på lossepladsen.

Netop Apple har ved mange lejligheder fået skæld ud for ikke at gøre det nemmere for forbrugerne at skifte batterier selv, om end det ikke har noget med miljøet at gøre. Som det er nu, skal batterierne nemlig udskiftes på værksted.

Apple har tidligere mødt modstand fra EU. I 2006 tvang et miljødirektiv Apple til at droppe iSight på det europæiske marked. En ny model er aldrig udviklet siden da.
--- Artikel slut ---


Dagens digitale tanker, går således: Og hvad pokker er der så galt i det?

Folk, er da for det meste ligeglad med om batterierne kan tages ud eller ej, når ting smides på lossen... sådan har alle dem jeg kender det! Mig selv inklusiv, må jeg indrømme... det er sådan en ting jeg først kommer i tanke om bagefter det er smidt i kontaineren; "nåå ja... batterierne!".

Så Apple står over for 1 af 2 muligheder... ændre designet, eller skrotte tanken om at sælge på det europæiske marked... hvad gælder iPods og iPhones.

Jeg syntes i hvert fald at det virker helt tosset, men nu får vi jo at se om der er nogen der virkelig gidder at gøre noget ud af det... iPod's og iPhone's er jo trods alt så populære, at der nok ikke er mange mennesker her på jord, som ønsker at stoppe tilførslen af nye og bedre varer fra Apple.

Men vi får at se...


Jannick - http://snapshots.mono.net

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP